DÁREK K OBJEDNÁVCE: KŘUPKY FRUCHTBAR

Lepší složení se představuje: Ahoj, jsme Klára a Petra

Když se řekne Lepší složení, představíte si asi preclíky od Freche Freunde, cereálie od Milzu, dětské bubliny Kidibul nebo ty nejlepší bonbóny YumEarth. A my jsme se rozhodly, že vám ukážeme, kdo za značkou stojí, prozradíme, jak vznikla. No prostě, jsme Klára a Petra. Katka, která má na starosti sociální sítě, nás trochu vyzpovídala.

IMG_20211003_194233_644 (1)

Kdo za Lepším složením stojí? A jak máte rozdělené role? V čem jsou vaše silné stránky?

Jsme dvě mámy – Petra a Klára, dlouholeté kamarádky, které se potkaly při obchodní spolupráci před deseti lety a vždycky jsme věděly, že spolu musíme podnikat. Při druhé mateřské jsme obě stály před otázkou, zda se vrátit do práce na plný úvazek nebo teď je ten správný čas začít. A byl!

Peťa má u nás na starosti více obchod a domlouvání nových partnerů, ale také chod celé firmy po finanční a provozní stránce. Klára se zase více stará o marketing, o eshop jako takový a také jedná s našimi výrobci ze zahraničí. Ale musíme říct, že se skvěle doplňujeme a jak někdo tvrdí, že kamarádky spolu nemohou pracovat, tak my zatím nemáme za sebou ani jeden mrak. Ťukáme! Naopak nám poslední dobu svítí sluníčko a práce nás moc baví.

A silné stránky? Chuť do práce, která nás baví a naplňuje, málokdy ztrácíme optimismus a to je v podnikání určitě důležité. Děláme to srdcem a podle toho se každý den řídíme. A i naše děti jsou nadšené, když vidí, že někdo má v kočárku naše Freche nebo po přespávačce u kamarádky snídá naše Milzu. Samozřejmě to netáhneme jen my dvě, ale máme za sebou tým úžasných kolegů, kteří nám pomáhají se sociálními sítěmi, grafikou, focením a také s objednávkami a celým chodem firmy. Bez nich už bychom tady nebyly.

Jak byste popsaly Lepší složení těm, kdo je nezná? V čem je jedinečné? 

Na internetu najdete mnoho podobných stránek se zdravou výživou, ale my jsme chtěly mít něco, co na první pohled ukáže, že nejsme zdravá výživa, ale nám a našim dětem stačí "jen prostě" Lepší Složení. Najdete u nás výrobky pro celou rodinu, ale samozřejmě nejvíc věcí je to pro rodiny s dětmi.

Všechny naše značky jsme pečlivě vybíraly tak, aby měly nejen lepší složení, ale byly i dobré. Protože občas jsme i my samy narazily na něco, co je zdravé, ale není to dobré. Vždy u nás najdete něco, co na trhu do té doby chybělo, ať už to jsou naše Milzu cereálie, které mají mnohem méně cukru, absolutně přírodní ingredience oproti ostatním nebo například dětské šampaňské, které je bez přidaného cukru a jen z ovoce. Nebo teď naše úplná novinka a to jsou BIO lízátka z třtinového cukru bez barviv a další chemie.

Jen aby to nevypadalo, že jsme zatížené na BIO a EKO... To nejsme. Ale rozhodně je to plus, když to náš výrobek má. V základu platí, ať je to BIO nebo není, tak musí být opravdu kvalitní.

Kdy vznikl nápad založit eshop Lepší složení a jak jeho název?

Již delší dobu dodáváme našim partnerům naše značky, najdete je třeba u velkých eshopů, oblíbených drogerií nebo u dalších prodejců. Ale stále jsme odpovídaly na dotazy, kde koupit naše výrobky všechny na jednom místě, protože partneři nemají v nabídce vše. Tak jsme si řekly, že to nabídneme vše na jednom místě.

A název? To je dlouhá historie, začínaly jsme od ultra moderních názvů v angličtině, kde jsme po večerech hledaly, zda má volné webové stránky. Až jsme si jednou řekly, že prodáváme v ČR a chceme něco jednoduchého, co nás vystihuje, když o našich značkách mluvíme. A tak to vzniklo, máme prostě Lepší složení, ať vyzkoušíte cokoliv.

Jak si vybíráte značky, které na eshopu budou v nabídce, co musí splňovat?

Na začátku byly naší velkou inspirací naše děti. Hodně jsme řešily, co každý den mají k jídlu a zda se to nedá nahradit za lepší alternativu, protože například snídaně v podobě cukru s mlékem pro nás představovala každé ráno celkem morální boj. Takže jsme postupně hledaly, co tady na trhu chybí a my bychom chtěly mít doma. To stejné bylo i u dětského šampaňského. Dlouho jsme nechápaly, proč u výrobků pro děti je tolik chemie a vlastně jahodové šampaňské vidělo jahodu jen někde vzdáleně, a vévodí mu jen oslazená voda.

Inspirujeme se v zahraničí, díváme se ve světě co nejvíce funguje, jezdíme po veletrzích a sbíráme inspiraci. Ale třeba BIO lízátka poptávali nejčastěji právě zákazníci Lepšího Složení, tak jsme ochutnávaly, zkoušely a nakonec máme chuťově i kvalitativně ta nejlepší možná, co se dají ve světě koupit. Výrobce YumEarth je největší výrobce BIO cukrovinek na světě. Takže lepší to být prostě už ani nemůže. 

A naše úžasné značky pro děti jako je Freche Freunde nebo naše úplná novinka Fruchtbar jsou oblíbené v Německu a díky našim zákazníkům i tady u nás.

Jaké jsou plány do budoucna? Kde vidíte Lepší složení za rok, za dva?

Nechceme zaspat, takže stále hledáme nové značky, které tu na trhu ještě nejsou. Ale nechceme mít největší eshop v republice, chceme být pro zákazníky spolehlivým partnerem, který zboží s lepším složením dodá rychle, kvalitně. Úspěch je pro nás, že se nám ti zákazníci vrací. A samozřejmě dál se chceme starat o ty značky, co máme tak rádi a dostat je ještě více mezi zákazníky. A trochu více zákazníkům ukázat, že je důležité číst složení a kupovat především dětem kvalitnější výrobky.

Co vás nejvíc překvapilo po tom, co jste s Lepším složením vstoupily na trh?

Když nám začaly chodit první objednávky krátce po spuštění. I teď s Peťou otevíráme každou objednávku a zajímá nás, co v objednávce je a tipujeme, co se teď více bude prodávat.

Kdo jsou vaši zákazníci?

Nejčastěji jsou to maminky, rodiče, občas i nějaká babička, co chce dětem koupit něco lepšího, ale máme také hodně školek nebo sportovní kluby, které pro své vítěze kupují zdravější výrobky. Díky tomu, že jsme byly opakovaně na Festivalu Mini, jsme mnohé poznaly osobně, a bylo to úžasné. 

Kde vás a vaše výrobky/značky můžou zákazníci najít? 

Jak jsem zmínila, nemáme jen eshop Lepší Složení, ale všechny naše značky koupíte i u našich partnerů, ať už je to Rohlik.cz, Kosik.cz, Mall, Alza, Feedo nebo drogerie DM nebo Rossmann, lékárenské eshopy Dr. Max a Pilulka. Nově máme cereálie Milzu v Globusu, za to jsme moc rády. Také nás najdete ve zdravých výživách po celé ČR, ale máme mnoho dalších partnerů, ať už na internetu nebo přímo v kamenných obchodech

Tak já jsem se dozvěděla, co jsem potřebovala. Ale na co vás nejčastěji ptá okolí? 

Nejbližší se ptají, tak zda někdy i spíme. A zákazníky zajímá složení, co bychom doporučily pro děti v různém věku apod. Ale těch dotazů vlastně tolik není. Takže to asi znamená, že máme dostatek informací na webu.